четверг, 3 января 2013 г.

Таблиця технологій 1

Структурний компонент уроку
Приклад технології (прийому)
Тема уроку, навчальні завдання, що розв’язувались із використанням технології.

Мотивація навчальної діяльності
«Акваріум»


Вид роботи активізує інтелектуальні здібності дітей, розвиває фантазію, виробляє вміння толерантно ставитись до чужих думок. Ця діяльність потребує певної підготовки класу, ознайомлення учнів із правилами «мозкового штурму». Доцільно використовувати у 3-4-х класах
Етап:
Засвоєння
навчального
матеріалу,
досягнення
результатів
уроку
«Коло ідей»

Метою технології є залучення всіх до обговорення проблеми. Порядок проведення: учитель ставить дискусійне питання та пропонує обговорити його в малих групах; після того як вичерпався час на обговорення, кожна група представляє всього один аспект проблеми, яку обговорювали
Мотивація
«Мозковий штурм» або атака
Цей вид роботи можна використовувати на підготовчих етапах до введення більш складних інтерактивних технологій.

Сприйняття і засвоєння учнями нового мат-лу
«Навчаючи – учусь»
Суть прийому полягає в тому, що кожен учень може передати свої знання іншим дітям та отримати від однокласників нову для себе інформацію у процесі спілкування. Прийом виявився дуже ефективним при узагальненні матеріалу з обраної теми, закріпленні та повторенні вивченого. Стимулює в учнів бажання до навчальної діяльності, створює ситуацію успіху.
Етап:
Мотивація
або
Підбиття підсумків
«Мікрофон»

Цей прийом може використовуватись як у груповій, так і у фронтальній роботі з учнями, може стати частиною інших інтерактивних прийомів («Мозкова атака», «Акваріум» тощо) Даний вид роботи дозволяє виховувати в учнів уміння вислуховувати інших, бажання ділитися своїми думками.

Підбиття підсумків уроку
“НЕМАЯ ДИСКУССИЯ”

Цель:
• структурирование дискуссии;
• развитие у участников навыков четкого формулирования мыслей;
• развитие навыков письменной коммуникации
Рефлексія результатів
“ПРЕС”


• развитие у участников навыков грамотного
формулирования своей точки зрения, позиции
в дискуссии;
• совершенствование системы аргументации

Вивчення нового мат-лу
„Карусель”

один із варіантів кооперативного навчання, при якому одночасно залучаються в роботу всі учасники навчального процесу. При цьому відбувається активне спілкування та обговорення проблеми між усіма учнями класу. Цю технологію варто застосовувати для: 1) Збирання інформації з будь-якої теми; 2) Інтенсивної перевірки обсягу та глибини знань; 3) Розвитку вміння аргументувати свою позицію
Сприйняття і засвоєння навчального мат-лу
«ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»

Такий вид діяльності допоможе вам з'ясувати, які позиції і думки можуть існувати щодо розглядуваного спірного питання. Також надається можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію, знайти і висловити найбільш переконливі аргументи, порівняти їх з аргументами інших. Якщо вас переконали, ви можете перейти на іншу позицію в будь-який час та дати оцінку висловлюванням інших учнів
Закріплення вивченого
«СУД ВІД СВОГО ІМЕНІ»

Такий вид діяльності дасть вам можливість отримати уявлення про спрощену процедуру винесення судового рішення та провести рольову гру – судовий процес з мінімальною кількістю учасників – 3-х осіб: судді, що слухатиме обидві сторони і винесе остаточне рішення, позивача та відповідача (якщо йтиметься про розгляд кримінальної справи, то учасниками будуть обвинувач та обвинувачений).

Мотивація начальної діяльності
«Незакінчені речення»

Цей прийом часто поєднують із „мікрофоном". Він дає змогу ґрунтовніше працювати над формою ви-словлення власних ідей, порівнювати їх з іншими Робота за такою методикою дає присутнім можли-вість долати стереотипи, вільніше висловлюватися стосовно запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити стисло, але по суті й переконливо. 
Підбиття підсумків
«Пущений по колу лист паперу»

Цю техніку слід використовувати для збору максимальної кількості інформації
Підбиття підсумків
«Дискусія»

Дискусія дає прекрасну нагоду виявити різні позиції з певної проблеми або з суперечливого питання. Обговорення в ході дискусії навчить учнів слухати свого співрозмовника та подавати переконливі аргументи. Для того щоб вона була відвертою, необхідно створити в класі атмосферу довіри та взаємо-поваги.

Саприйняття і засвоєня учнями нової інформації
„Пошук інформації”
Різновидом роботи в малих групах є командний пошук інформації (зазвичай тієї, що доповнює раніше прочитану вчителем лекцію або матеріал попереднього уроку, домашнє завдання), а потім відповіді на запитання.
Використовують з метою пожвавлення сухого, іноді нецікавого матеріалу.






Список літератури до курсу


суббота, 1 декабря 2012 г.

Сурьйозний самоаналіз


Самоаналіз проведеного залікового уроку
.
Клас: 9-Г
Дата: 28.11.2012
Тема: Складнопідрядні речення з підрядними умови
Хронометраж: 45  хв.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Клас складається з 26 учнів, і вони утворюють єдину групу при вивченні предмету. Під час планування та проведення уроку були враховані вікові особливості дітей, оскільки підбиралися такі завдання, які б вони могли з легкістю виконати.
Урок складає систему занять з української мови, і тому навчальний матеріал пов'язаний з матеріалом попередніх та наступних уроків. На уроці вирішувалися навчальні, розвиваючі та виховні завдання: ознайомити учнів з підрядними обставинними реченнями умови; формувати вміння правильно ставити розділові знаки, самостійно знайомитися з поданим матеріалом, робити висновки; розвивати творчу уяву під час роботи над темою (конструювання речень), спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини; продовжувати поповнювати словниковий запас учнів, виховувати почуття патріотизму. Поставлених завдань вдалося досягти.
На уроці виокремлювалися такі етапи:
                                    I.      Організаційний  момент.
                                 II.      Актуалізація опорних знань.
                              III.      Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
                              IV.      Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
                                 V.      Закріплення вивченого матеріалу.
                              VI.      Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Етапи уроку пов’язані логічними зв’язками, і кожен етап плавно переходив у інший. На уроці використовувалися різні форми роботи: фронтальна, самостійна, переважав метод самостійного вивчення нового матеріалу. Учні самостійно визначали тему уроку, намагалися сформулювати правило за прикладом синтаксичного розбіру  речення. Діти працювали біля дошки, у зошитах, з підручником і картками. Форми роботи змінювалися, тому учням було цікаво працювати. Навчальний матеріал був пов'язаний зі соціокультурною темою «Місто мрії».
 Головним на уроці було навчити дітей вміти розпізнавати підрядні обставинні речення умови та знати їх осибловості вживання. Була проведена мотиваційна  робота, під час якої діти мали змогу зрозуміти важливість поданої теми. Використовувалася яскрава наочність, яка сприяла кращому засвоєнню навчального матеріалу, а також метод гри, щоб зацікавити учнів.
Контроль засвоєних знань, умінь і навичок відбувався у вербальній формі, а учні які гарно попрацювали отримали оцінки. Під час виставляння оцінок було прокоментовано, чому учень отримав саме таку оцінку. Але оцінки були виставлені не всім учням, і потрібно більш точніше давати пояснення, щоб на наступний раз дитина могла отримати вищу оцінку. На уроці панувала дружня та спокійна атмосфера, яка сприяла тому, що учні були активними, гарно працювали.
Урок пройшов добре, але потрібно звертати увагу на мовлення, розраховувати час, бути впевненішою і не хвилюватися.

среда, 28 ноября 2012 г.

План вирішальної битви.

Це мій конспект  уроку, який будувався на основі рекомендацій. Мені здається, що нашій кафедрі все ж таки вдалося заповнити мою голову чимось користним.
Якщо спочатку були проблеми зі сплутуванням змісту частин уроку, то зараз вони загалом відповідають нормам. Мій словниковий запас на уроках не більше ніж у стільчика, тому довелося переписувати , робити впізнавальні позначки, ну треба ж якось розвиватись)
Поки робила конспект, згадала багато зі шкільної програми, особливе дякую, що мені порадили зробити текст у самому початку та змусити учнів самостійно формулювати правило.
Щодо уроку.....Я трохи злякалась, побачивши в руках дівчат фотоапарат, бо мені вже треба було не тільки вдало провести урок та ще й слідкувати, щоб вдало падало світло, відбувалася гра тіней , плюс надзвичайна акторска гра.
Пожалкувала, що не встигла використати заплоновану навчальну гру, як завжди, я плохо орієнтуюсь в інформаційно-часовій площині, як та черепашка у мультику, яка одягала лижи, коли вже була весна)
Висновки щодо уроку: Треба більше уявляти собі урок, щоб добре розраховувати час.
А так авації, хепі енд.....


вторник, 27 ноября 2012 г.

Що краще- вдалий конспект чи яблучний пиріг?

Я вже не пам'ятаю, коли в останній раз нормально спала. Мені здається, що моя ясність думки відійшла за молоком.
Скоро почну робити зарубки і розмовляти з футбольним м'ячем, як чоловік з фільму про безлюдний острів. 
Можливо, що цей стан повного виснаження відкрив мені очі на проблеми насущні, і я знайшла відповідь на одне з найбільш хвилюючих питань. Як же все таки здати практику????
Пропоную вбивати по дитині, поки кількість балів не буде нас влаштовувати. 
Добрий та просто талановитий педагог- новатор знає, що вам робити!.
Я взагалі то жартую, але  на минулому уроці Паша та Наташа вже не прийшли, але до біса ці всі розмови про випадковості, карму, яка так явно натякає, поставте 100 або її вже не зупинити)))).Н-Е-З-У-П-И-Н-И-Т-И
Зараз я готуюся до залікового уроку, минулий конспект довелося викинути . Тепер все спочатку треба робити, але я рада, адже ще трохи,  і це рекорд Гіннеса. "Людина, яка не спала чотири тижні". 
Конспекти першого і залікового уроку викладу незабаром, якщо мене не задавлять мішки під моїми ясними очима.
Що краще- вдалий конспект чи яблучний пиріг?
З любов'ю,
педагог-новатор

среда, 14 ноября 2012 г.

Лист з ристалища



Сьогодні був мій  перший, і ,на превеликий жаль, не останній урок. Як і очікувалося раніше, на практиці все виявилося куди більш чудовим, ніж в теорії.
У першу секунду до мене підбіг учень, і почав розсипатися в компліментах про мій почерк, поки я щось записувала на дошці. Решту уроку він чіплявся до практиканту Шодіной Наталії, і поглядав у мій бік, щоб переконатися, що мене «спопеляє полум'я ревнощів».
Я показала себе, як педагог-новатор, коли я дочитувала вірш українською, і не помітила, що він скінчився, не звернувши увагу на цю дрібничку, продовжила читання його ж варіанту російською, але! з тією ж вимовою звуків, що й в українській мові, через що твір стал трохи більшим. У підсумку клас відмінно засвоїв два його варіанти, хай простить мене Сковорода за співавторство.
У моєму класі є два Максима, Саші, Міші і Вови, з дівчатками тут легше- всі написали картки з ім'ям Зіна, про що в кінці кінців пошкодували так, як у мене відмінна пам'ять, і мене складно перевчити. З дівчаток отримала оцінку тільки Зіна.
На завершення додаю один з асоціативних кущів з прізвищем Сковорода, моїх безцінних учнів.
С. - Сковорода
К. - Кастрюля
О. - Окрошка
Ну, пане Григорій, ніхто ж не винен, що ваше прізвище говорить само за себе. Решту кущу я пропускаю так, як автор не завжди асоціювався з чимось приємним, і боюся, що такі слова навряд чи витримають філологічну критику. Сподіваюся, мої висновки про сьогоднішній день навели всіх на думку, наскільки фанатично віддано я ставлюся до професії вчителя. Смачного.

понедельник, 12 ноября 2012 г.

План роботи Т_Т


ПЛАН РОБОТИ
студента-практиканта

Керівник від бази практики Лексунова С.В. Клас 9-Г =(

Дата
День тижня
Час
(з —до)
Тема уроку. Етап уроку, що проводить студент.

14.11
Ср.
11.50-12.35
«Підрядні речення ступеня і способу дії»

12.45-13.30
«Байки. Виразне читання. Закріплення з теми»

15.11
Чт
8.55-9.40
Написання твору «Людина починається з добра...»

13.40-14.25
«Г.Сковорода-філософ. De libertate»

21.11
Ср.
11.50-12.35
«Закріплення з теми підрядне речення ступеня іспособу дії»

12.45-13.30
«Котляревський. Життєпис письменника»

22.11
Чт
8.55-9.40
«Підрядне речення мети»

13.40-14.25
«Енеїда»(створення, джерела)


28.11
Ср.
11.50-12.35
«Підрядне речення умови»

12.45-13.30
«Композиція, проблематика , тема, ідея Енеїди»

29.11
Чт
8.55-9.40
«Підрядне речення причини»

13.40-14.25
«Позасюжетні елементи Енеїди»