среда, 28 ноября 2012 г.

План вирішальної битви.

Це мій конспект  уроку, який будувався на основі рекомендацій. Мені здається, що нашій кафедрі все ж таки вдалося заповнити мою голову чимось користним.
Якщо спочатку були проблеми зі сплутуванням змісту частин уроку, то зараз вони загалом відповідають нормам. Мій словниковий запас на уроках не більше ніж у стільчика, тому довелося переписувати , робити впізнавальні позначки, ну треба ж якось розвиватись)
Поки робила конспект, згадала багато зі шкільної програми, особливе дякую, що мені порадили зробити текст у самому початку та змусити учнів самостійно формулювати правило.
Щодо уроку.....Я трохи злякалась, побачивши в руках дівчат фотоапарат, бо мені вже треба було не тільки вдало провести урок та ще й слідкувати, щоб вдало падало світло, відбувалася гра тіней , плюс надзвичайна акторска гра.
Пожалкувала, що не встигла використати заплоновану навчальну гру, як завжди, я плохо орієнтуюсь в інформаційно-часовій площині, як та черепашка у мультику, яка одягала лижи, коли вже була весна)
Висновки щодо уроку: Треба більше уявляти собі урок, щоб добре розраховувати час.
А так авації, хепі енд.....


Узгоджено»
_________/_________
________

   Сітюк Юлія Борисівна
   студентка групи УА 5
Севастопольського міського
гуманітарного університету

Керівник від бази практики:
Лексунова
Керівник від кафедри:
Макаренко Л.В.

КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Тема.  Складнопідрядні речення з підрядними умови

Мета: ознайомити учнів з підрядними обставинними реченнями умови; формувати вміння правильно ставити розділові знаки, самостійно знайомитися з поданим матеріалом, робити висновки; розвивати творчу уяву під час роботи над темою (конструювання речень), спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини; продовжувати поповнювати словниковий запас учнів, виховувати почуття патріотизму.

Обладнання: комп’ютерні презентації, булава.
Внутрішньопредметні зв’язки: культура мовлення і стилістика; лексикологія і фразеологія; орфоепія і орфографія.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань. 

Підручник: Українська мова 9 клас / Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк. – К.: Освiта, 2009. – С. 97-104.

ХІД УРОКУ

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ



Привітання (Слово вчителя
Підводьтеся, будь ласка, давайте налаштуємося на роботу!
Готуються до уроку.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ПРОЙДЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Орфографічна розминка. Словниковий диктант
Ви вже у 9 класі та маєте вибирати свою майбутню професію, а чи вмієте ви писати назви професій, давайте поглянемо.
(Коментований диктант, один учень біля дошки, інші пишуть у зошитах)

Ріелтор,аудитор, військовослужбовець,секретар, автомеханік, стюард, продюсер, дизайнер, експедитор, бухгалтер, , банкір, судномеханік, белетрист, режисер, коректор, провізор, візажист, модельєр, диспетчер, кур’єр.

Аудитор - людина, яка займається аудитом, має навички професійного бухгалтера. У його обов'язки входить перевірка бухгалтерських документів і звітності, консультування (консалтинг) та інші. Іншими словами - це бухгалтер вищої категорії.
Експедитор
крім доставки вантажу вони займаються організацією навантаження товару, забезпеченням його схоронності, а також страхуванням вантажу.
Провізор
Спеціаліст з вищою фармацевтичною освітою, що працює у сфері виробництва, зберігання, продажу лікарських препаратів. 
Фронтальна бесіда
-         Яке речення називається підрядним обставинним мети?
-         На які питання відповідає підрядна частина мети? (Для чого? З якою метою?)
-         За допомогою якого сполучника приєднується підрядна частина?(Щоб)
-         Які вказівні слова можуть вживатися у головній частині? (Для, задля того, з тим, на те).

Підрядні речення мети вказують на мету дії, про яку йдеться в головному реченні і відповідають на питання для чого? з якою метою? навіщо?
Вони стосуються всього головного речення і приєднуються до нього за допомогою сполучників щоб, для того щоб, з тим щоб, аби, хай.
Вказівними словами у головному реченні можуть бути сполуки для того, на те, з тимЯ посланий, щоб виконать закон (Леся Українка).

 МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ТЕМИ І ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ УРОКУ

Запис у зошит
Запишемо у зошитах число та класна робота.
Вчитель на дошці.
Записують.
Прогнозування теми
Погляньте на таблицю, які види складнопідрядних речень ми вже вивчили? (вони виділені зеленим)
(червоним відокремлена наша нова тема)




Дивляться, відповідають на питання.


Оголошення теми
«Я вчитель..»
Отже,  хто буде вчителем і оголосить тему?

Складнопідрядні речення з підрядними обставинними умови
Запис у зошит
Давайте запишемо оголошену тему уроку.
Пишуть.
«Криголам» – формулювання  мети

Давайте
 скажемо,які цілі
ми ставимо на сьогоднішній урок. Чого ми повинні навчитись.
Ø   Ці знання допоможуть вам зробити мовлення більш точним, змістовним, виразним.
-         Ми повинні вивчити новий вид підрядних речень, навчитися ставити питання, відрізняти їх від інших типів речень.

СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з текстом

С 116 «Місто мрії».

Відкривають підручники
1)Дотекстові завдання:

Погляньте на картинки , що ви бачите?
-А ви б хотіли жити у такому місті?

Кажуть свої асоціації з картинками
Словникова робота
     Погляньте на слова у рамочці.

 -  Я читаю слова вголос, потім ви прочитаєте їх вголос декілька разів.
      - Проговоріть слова в парах.
      - Запишіть слова.
      - Складіть з ними речення (усно).

Читають,проговорюють,
Записуюють нові слова.
Читання тексту.
-         Давайте, прочитаємо наш текст і дізнаємося напевно, як має виглядати місто мрії.
-         Ромо, починай читати текст.

Читають текст ланцюжком.
Післятекстові завдання
Формулювання правила учнями.
С. 117 питання № 1, 2,3


В цьому тексті ви побачити СПР з підрядними умови.
Завдання після тексту:
-         Знайдіть в тексті речення СПР з підрядними умови. Визначте предикативну частину. Поставте питання. Давайте сформулюємо правило. Хтось хочє спробувати?



Знаходять речення, одне з речень, 1 учень розбирає біля дошки+коментування.
Інші у зошіті.
Хтось з учнів формулює тему.
Читання правила
С 118
М Ми тільки-но вивели правило. Давайте поєднаємо з тим, що дає підручник.

-         Кожен мовчки, читає правило, усвідомлює його, а потім намагається відтворити.
Я запитаю, кількох.
Читають правило.
Фронтальна бесіда
-         Яке речення називається підрядним обставинним умови?
-         На які питання відповідає підрядна частина умови?
-         За допомогою якого сполучника приєднується підрядна частина?
-         Які вказівні слова можуть вживатися у головній частині?

Підрядними умовними називаються речення, що вказують, за якої умови можливе те, про що йдеться в головному реченні, і відповідають на питання за якої умови З головним підрядна частина може з'єднуватися сполучниками якщо, коли, як, раз, коли б, якби, аби, повторюваним сполучником чи (при наявності кількох умов), а також формою умовного способу дієслова в підрядному реченні або формами майбутнього часу








ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК


Розбір речень
1.Якби я турбувавсь лише про себе, давно вже б онімів від самоти (Д.Павличко). 
2. Чоловік зрікається великого щастя, коли зрікається боротьби (М.Коцюбинський). 
3. Пам’ять могла б убити нас, коли б не  мала рятівної властивості забувати                       (Л. Первомайський).
4. Якщо на світі був бог війни, то він зараз ступав по цьому полю бою
5. «Які б то звуки розітнулись, Коли б ви дивних струн торкнулись!..» (О.Олесь).(відтінок часу)
6. «Якщо й писав, сину, то не ми твої листи читали» (А.Головко).  (причини)
Розбір речень самостійно у зошитах, а потім читання з коментуванням.
Творчий переклад
Впр 184.(1,2,3)  Перекласти речення , зробити розбір.
Прочитайте переклад речення . Визначте головну, підрядну частину, вид підрядності, питання та сполучник.
Пеекаладають речення, аналізують.
Перевірка засвоєння нових знань.
Зараз ми зробимо невеличку перевірку того, що ви зрозуміли на уроці.
Ви маєте аркуші , вам треба записати:
1.     Усе, що ви дізналися про підрядні речення умови.
  1. Зробити розбір речень.
 1)Як рясно квітує горобина, то добрий буде урожай.
2)«І їхати на возі з сіном неприємно, коли віз ось-ось перекинеться в річку» (О.Довженко)3) «..Якби були такі тюрми, то всі б з волі пішли жити до тюрми» (І.Багряний).


Пишуть.
Гра «Битва розумів»
Учні поділяються на четвірки та отримують картку з завданням, виграє та команда, яка зробить вправи найшвидше.
Роблять завдання у групах.

 ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ

« Незакінчене речення»  (Ялинка чи скринька)

На уроці я          зрозумів…
навчився…                          усвідомив…

Давайте поглянемо, я кв виглюдає наша схема зараз:





ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання (презентація)
Наступного уроку ми ще маємо дізнатися багато дуже важливих правил, а завдання додому- вправа 191 с.121.
Записують д/з


ОЦІНЮВАННЯ



1 комментарий:

  1. "Висновки щодо уроку: Треба більше уявляти собі урок, щоб добре розраховувати час"! Хто б це четвертому курсу в голову вклав!

    А конспект дивно виглядає - ви спеціально зробили деякі місця нечитабельними? Спробуйте оволодіти функцією прикріплення документів Гугол. Тоді не доведеться виконувати складну роботу з редагування.

    Юля, сподіваємося, що вами проведено і самоаналіз (з викоритстанням відповідної термінології). Тому чекаємо на ваші самоааналізи залікових уроків.

    А то враження ваші ми дізнаємося, а от про ваш рух у професійній площині ще не знаємо.

    ОтветитьУдалить