Структурний компонент уроку
|
Приклад технології (прийому)
|
Тема уроку, навчальні завдання, що розв’язувались із
використанням технології.
|
Мотивація навчальної діяльності
|
«Акваріум»
|
Вид роботи активізує інтелектуальні здібності дітей,
розвиває фантазію, виробляє вміння толерантно ставитись до чужих думок. Ця
діяльність потребує певної підготовки класу, ознайомлення учнів із правилами
«мозкового штурму». Доцільно використовувати у 3-4-х класах
|
Етап:
Засвоєння
навчального
матеріалу,
досягнення
результатів
уроку
|
«Коло ідей»
|
Метою технології є залучення всіх до обговорення проблеми.
Порядок проведення: учитель ставить дискусійне питання та пропонує обговорити
його в малих групах; після того як вичерпався час на обговорення, кожна група
представляє всього один аспект проблеми, яку обговорювали
|
Мотивація
|
«Мозковий штурм» або атака
|
Цей вид роботи можна використовувати на підготовчих етапах
до введення більш складних інтерактивних технологій.
|
Сприйняття і засвоєння учнями нового мат-лу
|
«Навчаючи – учусь»
|
Суть прийому полягає в тому, що кожен учень може передати
свої знання іншим дітям та отримати від однокласників нову для себе
інформацію у процесі спілкування. Прийом виявився дуже ефективним при
узагальненні матеріалу з обраної теми, закріпленні та повторенні вивченого.
Стимулює в учнів бажання до навчальної діяльності, створює ситуацію успіху.
|
Етап:
Мотивація
або
Підбиття підсумків
|
«Мікрофон»
|
Цей прийом може використовуватись як у груповій, так і у
фронтальній роботі з учнями, може стати частиною інших інтерактивних прийомів
(«Мозкова атака», «Акваріум» тощо) Даний вид роботи дозволяє виховувати в
учнів уміння вислуховувати інших, бажання ділитися своїми думками.
|
Підбиття підсумків уроку
|
“НЕМАЯ ДИСКУССИЯ”
|
Цель:
• структурирование дискуссии;
• развитие у участников навыков четкого формулирования
мыслей;
• развитие навыков письменной коммуникации
|
Рефлексія результатів
|
“ПРЕС”
|
• развитие у участников навыков грамотного
формулирования своей точки зрения, позиции
в дискуссии;
• совершенствование системы аргументации
|
Вивчення нового мат-лу
|
„Карусель”
|
один із варіантів кооперативного навчання, при якому
одночасно залучаються в роботу всі учасники навчального процесу. При цьому
відбувається активне спілкування та обговорення проблеми між усіма учнями
класу. Цю технологію варто застосовувати для: 1) Збирання інформації з
будь-якої теми; 2) Інтенсивної перевірки обсягу та глибини знань; 3) Розвитку
вміння аргументувати свою позицію
|
Сприйняття і засвоєння навчального мат-лу
|
«ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»
|
Такий вид діяльності допоможе вам з'ясувати, які позиції і
думки можуть існувати щодо розглядуваного спірного питання. Також надається
можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки по темі,
обґрунтувати свою позицію, знайти і висловити найбільш переконливі аргументи,
порівняти їх з аргументами інших. Якщо вас переконали, ви можете перейти на
іншу позицію в будь-який час та дати оцінку висловлюванням інших учнів
|
Закріплення вивченого
|
«СУД ВІД СВОГО ІМЕНІ»
|
Такий вид діяльності дасть вам можливість отримати
уявлення про спрощену процедуру винесення судового рішення та провести
рольову гру – судовий процес з мінімальною кількістю учасників – 3-х осіб: судді,
що слухатиме обидві сторони і винесе остаточне рішення, позивача та
відповідача (якщо йтиметься про розгляд кримінальної справи, то учасниками
будуть обвинувач та обвинувачений).
|
Мотивація начальної діяльності
|
«Незакінчені речення»
|
Цей прийом часто поєднують із „мікрофоном". Він дає
змогу ґрунтовніше працювати над формою ви-словлення власних ідей, порівнювати
їх з іншими Робота за такою методикою дає присутнім можли-вість долати
стереотипи, вільніше висловлюватися стосовно запропонованих тем, відпрацьовувати
вміння говорити стисло, але по суті й переконливо.
|
Підбиття підсумків
|
«Пущений по колу лист паперу»
|
Цю техніку слід використовувати для збору максимальної
кількості інформації
|
Підбиття підсумків
|
«Дискусія»
|
Дискусія дає прекрасну нагоду виявити різні позиції з
певної проблеми або з суперечливого питання. Обговорення в ході дискусії
навчить учнів слухати свого співрозмовника та подавати переконливі аргументи.
Для того щоб вона була відвертою, необхідно створити в класі атмосферу довіри
та взаємо-поваги.
|
Саприйняття і засвоєня учнями нової інформації
|
„Пошук інформації”
|
Різновидом роботи в малих групах є командний пошук
інформації (зазвичай тієї, що доповнює раніше прочитану вчителем лекцію або
матеріал попереднього уроку, домашнє завдання), а потім відповіді на
запитання.
Використовують з метою пожвавлення сухого, іноді нецікавого матеріалу. |
|
четверг, 3 января 2013 г.
Таблиця технологій 1
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий