четверг, 3 января 2013 г.

Таблиця технологій 1

Структурний компонент уроку
Приклад технології (прийому)
Тема уроку, навчальні завдання, що розв’язувались із використанням технології.

Мотивація навчальної діяльності
«Акваріум»


Вид роботи активізує інтелектуальні здібності дітей, розвиває фантазію, виробляє вміння толерантно ставитись до чужих думок. Ця діяльність потребує певної підготовки класу, ознайомлення учнів із правилами «мозкового штурму». Доцільно використовувати у 3-4-х класах
Етап:
Засвоєння
навчального
матеріалу,
досягнення
результатів
уроку
«Коло ідей»

Метою технології є залучення всіх до обговорення проблеми. Порядок проведення: учитель ставить дискусійне питання та пропонує обговорити його в малих групах; після того як вичерпався час на обговорення, кожна група представляє всього один аспект проблеми, яку обговорювали
Мотивація
«Мозковий штурм» або атака
Цей вид роботи можна використовувати на підготовчих етапах до введення більш складних інтерактивних технологій.

Сприйняття і засвоєння учнями нового мат-лу
«Навчаючи – учусь»
Суть прийому полягає в тому, що кожен учень може передати свої знання іншим дітям та отримати від однокласників нову для себе інформацію у процесі спілкування. Прийом виявився дуже ефективним при узагальненні матеріалу з обраної теми, закріпленні та повторенні вивченого. Стимулює в учнів бажання до навчальної діяльності, створює ситуацію успіху.
Етап:
Мотивація
або
Підбиття підсумків
«Мікрофон»

Цей прийом може використовуватись як у груповій, так і у фронтальній роботі з учнями, може стати частиною інших інтерактивних прийомів («Мозкова атака», «Акваріум» тощо) Даний вид роботи дозволяє виховувати в учнів уміння вислуховувати інших, бажання ділитися своїми думками.

Підбиття підсумків уроку
“НЕМАЯ ДИСКУССИЯ”

Цель:
• структурирование дискуссии;
• развитие у участников навыков четкого формулирования мыслей;
• развитие навыков письменной коммуникации
Рефлексія результатів
“ПРЕС”


• развитие у участников навыков грамотного
формулирования своей точки зрения, позиции
в дискуссии;
• совершенствование системы аргументации

Вивчення нового мат-лу
„Карусель”

один із варіантів кооперативного навчання, при якому одночасно залучаються в роботу всі учасники навчального процесу. При цьому відбувається активне спілкування та обговорення проблеми між усіма учнями класу. Цю технологію варто застосовувати для: 1) Збирання інформації з будь-якої теми; 2) Інтенсивної перевірки обсягу та глибини знань; 3) Розвитку вміння аргументувати свою позицію
Сприйняття і засвоєння навчального мат-лу
«ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»

Такий вид діяльності допоможе вам з'ясувати, які позиції і думки можуть існувати щодо розглядуваного спірного питання. Також надається можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію, знайти і висловити найбільш переконливі аргументи, порівняти їх з аргументами інших. Якщо вас переконали, ви можете перейти на іншу позицію в будь-який час та дати оцінку висловлюванням інших учнів
Закріплення вивченого
«СУД ВІД СВОГО ІМЕНІ»

Такий вид діяльності дасть вам можливість отримати уявлення про спрощену процедуру винесення судового рішення та провести рольову гру – судовий процес з мінімальною кількістю учасників – 3-х осіб: судді, що слухатиме обидві сторони і винесе остаточне рішення, позивача та відповідача (якщо йтиметься про розгляд кримінальної справи, то учасниками будуть обвинувач та обвинувачений).

Мотивація начальної діяльності
«Незакінчені речення»

Цей прийом часто поєднують із „мікрофоном". Він дає змогу ґрунтовніше працювати над формою ви-словлення власних ідей, порівнювати їх з іншими Робота за такою методикою дає присутнім можли-вість долати стереотипи, вільніше висловлюватися стосовно запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити стисло, але по суті й переконливо. 
Підбиття підсумків
«Пущений по колу лист паперу»

Цю техніку слід використовувати для збору максимальної кількості інформації
Підбиття підсумків
«Дискусія»

Дискусія дає прекрасну нагоду виявити різні позиції з певної проблеми або з суперечливого питання. Обговорення в ході дискусії навчить учнів слухати свого співрозмовника та подавати переконливі аргументи. Для того щоб вона була відвертою, необхідно створити в класі атмосферу довіри та взаємо-поваги.

Саприйняття і засвоєня учнями нової інформації
„Пошук інформації”
Різновидом роботи в малих групах є командний пошук інформації (зазвичай тієї, що доповнює раніше прочитану вчителем лекцію або матеріал попереднього уроку, домашнє завдання), а потім відповіді на запитання.
Використовують з метою пожвавлення сухого, іноді нецікавого матеріалу.






Комментариев нет:

Отправить комментарий